Všeobecné obchodní podmínky

I.

Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu všeobecných obchodních podmínek

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též uváděné jen zkratkou „VOP“) platí pro nákup online kurzů, prezenčních kurzů a služeb (dále také uváděné jen jako „předmět nákupu“) na online adrese: https://michaelakaczor.cz. Vše probíhá přes webové rozhraní provozované Mgr. Michalem Kaczorem IČ: 07775911, se sídlem Antala Staška 1156/12, České Budějovice, jakožto fyzickou osobou zapsanou v živnostenském rejstříku, přičemž evidujícím úřadem je Magistrát města České Budějovice (dále též jen jako „Prodávající“). Kontaktní osobou, zastupující Mgr. Michala Kaczora, je paní Mgr. Michaela Kaczor, se sídlem Antala Staška 1156/12, České Budějovice (dále též jen jako „Kontaktní osoba“).

2. Nákup online kurzu, prezenčního kurzu či služeb probíhá na základě Kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím. Proces uzavírání Kupní smlouvy je podrobně popsán v čl. III. VOP. Tyto VOP jsou dokumentem, který je nedílnou součástí Kupní smlouvy a podrobně uvádí a vysvětluje práva a povinnosti obou stran kupní smlouvy, tedy Kupujícího i Prodávajícího. Ujednání, která jsou v Kupní smlouvě odlišná od ustanovení VOP, mají přednost (tedy text Kupní smlouvy je nad textem VOP). VOP řeší i některé další otázky, které s nákupem předmětu prodeje nebo s užíváním internetových stránek souvisí.

3. VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici ještě předtím, než online kurz, prezenční kurz nebo službu koupíte. Prosím, přečtěte si VOP pečlivě a v případě, kdy k nim budete mít připomínky či dotazy, obraťte se na Kontaktní osobu ještě před objednáním online kurzu, prezenčního kurzu, anebo služby (tj. před kliknutím na tlačítko „Rezervovat termín“). Kontakty naleznete v čl. II. VOP. Vzájemná komunikace je nejlepším způsobem, jak eliminovat případné budoucí nejasnosti mezi námi. Tím, že kliknete na tlačítko „Rezervovat termín“ totiž potvrzujete, že jste VOP viděli, četli a souhlasíte s takovým průběhem obchodu a spolupráce, jaký zde popisuji. Zároveň tím (tj. kliknutím na tlačítko „Rezervovat termín“ potvrzujete, že svoji objednávku myslíte vážně a že jste, stejně jako Prodávající, připraveni splnit své závazky z následně uzavřené Kupní smlouvy (tj. já jako Prodávající mám především závazek dodat vám objednaný online kurz, prezenční kurz nebo službu a vy jako Kupující máte závazek za něj zaplatit dohodnutou cenu).

4. Ve VOP máte k dispozici všechny podstatné informace. Pro rychlejší orientaci je zde obsah:

Obsah VOP:

I. Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu všeobecných obchodních podmínek

II. Důležité pojmy (definice)

III. Objednávka a uzavření Kupní smlouvy

IV. Cena online kurzu nebo služby a platba

V. Dodací podmínky

VI. Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho součinnosti s hardwarem a softwarem

VII. Odstoupení od Kupní smlouvy

VIII. Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád

IX. Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů

X. Závěrečná ustanovení

II.

Důležité pojmy (definice)

1. PRODÁVAJÍCÍ.

Prodávajícím je: Mgr. Michal Kaczor

se sídlem/místem podnikání: Antala Staška 1156/12, 370 07 České Budějovice

Adresa pro doručování elektronické pošty, a zároveň primární kontaktní údaj: michaela@kaczor.cz

2. KUPUJÍCÍ. Kupující je ten, kdo prostřednictvím webového rozhraní uzavře se mnou, jakožto Prodávajícím, Kupní smlouvu, a tím koupí online kurz nebo službu. Kupujícím může být podnikatel (podnikající fyzická osoba, často také uváděná jako OSVČ, anebo právnická osoba, např. s.r.o. nebo akciová společnost), anebo spotřebitel.

3. SPOTŘEBITEL. Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, budu mít zato, že Kupní smlouvu uzavíráte jako podnikatel a ne jako spotřebitel.

4. SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA. Je jí Kupní smlouva, ve které jako Kupující vystupuje spotřebitel. Podle platných zákonů je spotřebitel více chráněn než Kupující, který není spotřebitelem. Současně má prodávající i více povinností vůči spotřebiteli než vůči jinému Kupujícímu a je povinen poskytnout spotřebiteli informace stanovené jak občanským zákoníkem, tak zákonem na ochranu spotřebitele. Je-li Kupujícím jiná osoba než spotřebitel, neužijí se ta ustanovení VOP, která slouží výhradně pro ochranu spotřebitele.

5. SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Je Kupní smlouva, pokud je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž by se Prodávající a Kupující museli osobně potkat, protože ji uzavírají přes webové rozhraní (na základě objednávky učiněné přímo na internetových stránkách vyplněním potřebných údajů Kupujícím) nebo prostřednictvím emailové komunikace, telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a telefonní hovory) si hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.

6. ROZHODNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY. Jsou to platné právní předpisy, kterými se řídí vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím. Jde zejména o zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Kupujícím spotřebitel, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

III.

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

1. Kupující objednává online kurz, prezenční kurz nebo službu přes webové rozhraní, tj. skrze objednávkový systém, resp. platební bránu, odesláním vyplněného rezervačního formuláře.

2. POPIS ONLINE KURZU, PREZENČNÍHO KURZU NEBO SLUŽBY. Na webovém rozhraní (konkrétně na webových stránkách s adresou: https://michaelakaczor.cz/workshop/) je uveden podrobný popis aktuálně nabízeného prezenčního kurzu (workshopu), a to včetně uvedení toho, co obsahuje a v jakém formátu je poskytován. Veškeré prezentace uvedené na webovém rozhraní jsou informativního charakteru. Jako Prodávající nejsem povinen uzavřít Kupní smlouvu ohledně těchto produktů. Ustanovení  § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.

3. OBJEDNÁNÍ ONLINE KURZU, PREZENČNÍHO KURZU NEBO SLUŽBY. Pro objednání online kurzu, prezenčního kurzu nebo služby přes webové rozhraní slouží rezervační formulář, kde jako Kupující vyplníte vaší emailovou adresu, telefon, jméno a příjmení, ulici a č.p., město, poštovní směrovací číslo a termín prezenčního kurzu (workshopu).

Před odesláním rezervace termínu vám je umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené do rezervačního formuláře, a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti. Rezervaci odešlete kliknutím na tlačítko „Rezervovat termín“.

O úspěšném obdržení rezervace vás systém informuje automaticky, ihned po odeslání. Následně vás do pěti pracovních dnů bude kontaktnovat Kontaktní osoba skrze email, který jste zadali v rezervačním formuláři. Kontaktní osoba vám potvrdí úspěšné přijetí platby na náš účet. Případně se s vámi domluví na způsobu platby (pokud platba z vaší strany t.č. stále ještě neproběhla). Do okamžiku, než je vám doručeno potvrzení o přijetí vaší platby, je možné telefonicky nebo emailem (na adresu uvedenou v čl. II. VOP) rezervaci zrušit. Doručením potvrzení o přijetí rezervace na vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce je Kupní smlouva uzavřena.

V pochybnostech vás Kontaktní osoba může kontaktovat za účelem ověření pravosti objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se za to, že objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále nezabývám.

4. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Smlouva se uzavírá v elektronické podobě, tvoří ji vaše objednávka, její přijetí z mojí strany a tyto VOP. Smlouvu archivuji v elektronické podobě, není přístupná.

IV.

Cena online kurzu, prezenčního kurzu nebo služby a platba

1. CENA ONLINE KURZU, PREZENČNÍHO KURZU NEBO SLUŽBY. Na webovém rozhraní je vždy uvedena i aktuálně platná cena online kurzu, prezenčního kurzu nebo služby. Cena je platná po celou dobu, kdy je na webovém rozhraní uvedena. Pokud je uvedena akční cena, je spolu s tím uvedeno i za jakých podmínek a do jaké doby akční cena platí. Vzhledem k charakteru online kurzu, prezenčního kurzu nebo služby nevznikají žádné náklady na dopravu a ani další náklady spojené s jejich dodáním.

2. Sjednanou kupní cenou je cena uvedená u online kurzu, prezenčního kurzu nebo služby v okamžiku odeslání vaší rezervace (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři). Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na webovém rozhraní (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání cen) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Kupní smlouvy, pak nejsem povinen vám za takovou zjevně chybnou cenu online kurz, prezenční kurz nebo službu dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí rezervace. V případě, že by již došlo z vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsem oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit. Dojde-li ke změně kupní ceny v době mezi odesláním vaší objednávky a jejím potvrzením z naší strany, platí kupní cena platná v okamžiku odeslání rezervace, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.

3. Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinen vám online kurz, prezenční kurz nebo službu dodat až po úplném zaplacení sjednané kupní ceny. Do okamžiku úplného zaplacení kupní ceny zůstává přístup k online kurzu, prezenčnímu kurzu nebo službě v mém vlastnictví.

4. ZPŮSOB PLATBY. Kupní cenu je možné uhradit následujícími způsoby:

– bezhotovostně bankovním převodem nebo QR kódem na můj účet (platba trvá většinou 1 – 2 pracovní dny): pokyny k platbě jsou k dispozici přímo na webovém rozhraní, ihned po odeslání rezervace. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést do poznámky vaše jméno a příjmení, aby mohla být platba rychle spárována a online kurz, prezenční kurz nebo služba co nejdříve dodán/a.

Případné další způsoby platby budou uvedeny na webovém rozhraní nebo mohou být mezi námi výslovně dohodnuty (jako například platba v hotovosti na místě prezenčního kurzu). Kupní cena se hradí v korunách českých.

5. SPLATNOST KUPNÍ CENY.

V případě bezhotovostního převodu je kupní cena splatná do 7 dnů od odeslání rezervace.

Kupní cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na můj bankovní účet.

O přijetí platby vám vystavím doklad o přijaté platbě do 3 pracovních dnů od přijetí platby.

Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.

Online kurz nebo službu není možné hradit formou splátkového kalendáře.

Předmět koupě je produktem duševního vlastnictví, a proto je zakázáno jakékoliv jeho šíření nebo poskytování třetím osobám bez souhlasu autorů: Mgr. Michaely Kaczor a Mgr. Michala Kaczora. Uzavřením kupní smlouvy kupující přijímá, že jakékoliv použití informací z předmětu koupě a úspěchy či neúspěchy z toho plynoucí, jsou pouze v rukou kupujícího a autor za ně nenese žádnou odpovědnost. V předmětu koupě může kupující najít informace o produktech nebo službách třetích osob. Tyto informace jsou pouze doporučením a vyjádřením názoru k této tematice.

V.

Dodací podmínky

1. ZPŮSOB DODÁNÍ ONLINE KURZU, PREZENČNÍHO KURZU NEBO SLUŽBY. Přístup do online kurzu vám bude povolen po uhrazení kupní ceny na vámi sdělenou elektronickou adresu zasláním odkazu v podobě adresy webové stránky, na které se do online kurzu zaregistrujete. V případě rezervace prezenčního kurzu (workshopu) jste po odeslání rezervace a jejím řádném uhrazení oprávněni kurz navštívit na uvedené adrese a v uvedeném termínu (na webových stránkách www.michaelakaczor.cz/workshop/).

3. DODACÍ LHŮTA. Délka dodací lhůty závisí na zvoleném způsobu platby a typu služby. Je-li platba prováděna běžným bankovním převodem, bude online kurz dodán nejpozději do 3 pracovních dnů poté, kdy bude platba připsána na můj bankovní účet. V případě služby je dodací lhůta závislá na sjednaném termínu. 

4. NÁKLADY NA  DOPRAVU. S ohledem na charakter produktu (online kurz, prezenční kurz nebo služba) nejsou účtovány žádné náklady na dopravu.

5. Po dodání online kurzu si prosím co nejdříve zkontrolujte funkčnost a dostupnost obsahu a zjistíte-li nedostatky nebo vady, kontaktujte mě, prosím, abych mohl provést nápravu. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VIII těchto VOP.

6. Online kurz vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující zejména otevřít a pracovat s online kurzem (podrobnosti obsahuje čl. VI. VOP).

VI.

Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho součinnosti s hardwarem a softwarem

1. Předmět nákupu (prezenční kurz) zasílám pouze vám, jako Kupujícímu, na vaši elektronickou adresu, případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je obsah umístěn. Předmět nákupu vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení. Obsah otevřete v internetovém prohlížeči, pokud byl dodán formou zaslání odkazu na webovou stránku. Pro online kurz a jeho fungování je nezbytné, abyste byli připojeni k síti internet s dostatečnou rychlostí připojení. Nezodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti vašeho internetového připojení. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. Webové stránky mohou být aktualizovány bez předchozího upozornění.

2. Předmět nákupu je chráněn autorským právem a není možné jej bez mého výslovného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho užití dalšími osobami. Online kurz slouží pouze ke vzdělávacím účelům a informačním účelům a je vytvořen s využitím znalostí a zkušeností podílejících se osob. Jedná se o návody a doporučení a záleží na vašich schopnostech a dalších okolnostech, jaké výsledky s jejich pomocí dosáhnete. Produkty nemohou nahradit osobní konzultaci. Nezodpovídám za váš případný neúspěch v aplikaci postupů, rad a doporučení uvedených v online kurzu

VII.

Odstoupení od kupní smlouvy

1. Ze zákona může spotřebitel od smlouvy uzavřené distančním způsobem zpravidla odstoupit bez udání důvodů ve 14denní lhůtě od uzavření kupní smlouvy, pokud online kurz nebo členství v kurzu nesplní vaše očekávání nebo i z jakéhokoli jiného důvodu. V takovém případě, prosím, o uplatnění garance spokojenosti informujte elektronicky Kontaktní osobu na michaela@kaczor.cz nebo písemně na adresu uvedenou v úvodu těchto VOP. V informaci uveďte, že využíváte právo ve 14denní lhůtě odstoupit od Kupní smlouvy v rámci garance spokojenosti a přiložte prosím, pokud možno, i doklad o koupi online kurzu nebo sdělte aspoň datum nákupu, vaše identifikační údaje a údaj o tom, jaký online kurz jste zakoupili. Odstoupení nemusíte nijak odůvodňovat. 14denní lhůta platí pro službu, která nebyla využita. V opačném případě taková služba není předmětem reklamace a úhrada zůstane Prodávajícímu v celkové výši. Pokud jste tedy dostali přístupové údaje ke kurzu, vygenerovali si přístupové heslo a začali kurz aktivně používat, Prodávající není povinen úhradu vracet Kupujícímu (Vám).

2. Uplatnění garance spokojenosti formou dle předchozího odstavce ve 14denní lhůtě znamená, že musí být odstoupení od Kupní smlouvy odesláno emailem na michaela@kaczor.cz nebo odesláno poštou na moji adresu uvedenou v čl. II. odst. 1 VOP, případně na tuto adresu doručeno osobně či prostřednictvím jiné osoby.

3. Jako Kupující můžete od Kupní smlouvy odstoupit i v dalších případech stanovených zákonem nebo Kupní smlouvou a VOP, zejména v případě vadného plnění (článek IX. VOP). Jako Prodávající jsem oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit v případě vašeho prodlení s platbou kupní ceny, pokud je delší než 10 dní po splatnosti a v případě podstatného porušení vašich povinností z Kupní smlouvy, zejména v případě, kdy by došlo k neoprávněným zásahům do webového rozhraní, porušení autorských práv a v dalších případech stanovených zákonem.

4. Je-li Vám společně s online kurzem poskytnut dárek, je darovací smlouva mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy z vaší strany bez uvedení důvodů, pozbývá darovací smlouva účinnost a jste povinni mi poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vrátit. Veškeré dárky a bonusy jsou zasílány či zpřístupněny až po úhradě kupní ceny, není-li na webovém rozhraní uvedeno, že jsou posílány až po uplynutí lhůty garance spokojenosti. Společně s uplatněním odstoupení od smlouvy bez udání důvodů Kupujícím, ztrácí Kupující automaticky přístup ke všem těmto výhodám.

VIII.

Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád

1. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ.

2. Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 NOZ.

3. Jako Prodávající zodpovídám za to, že online kurz nebo služba při převzetí nemá vady. 

4. V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit máte právo od smlouvy odstoupit. V případě, že neodstoupíte od smlouvy, můžete požadovat přiměřenou slevu. Přiměřenou slevu můžete žádat i v případě, že bych nebyl schopen vám online kurz nebo službu bez vad dodat, stejně tak i v případě, že bych nesjednal nápravu v přiměřené době nebo že by vám sjednání nápravy působilo značné obtíže.

5. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud byste před převzetím produktu věděli, že online kurz nebo služba má vadu, anebo byste vadu sami způsobili. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním online kurzu.

6. Pokud vám nebyl online kurz, prezenční kurz nebo služba dodán/a v dodací lhůtě, prosím, zkontrolujte nejprve složky „hromadná pošta“ nebo spam a zkontrolujte s místní poštou. Pokud ani tam odkaz do online kurzu nebo zboží nenaleznete, uplatněte reklamaci dle následujícího odstavce.

7. Reklamaci u mě uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. Reklamaci můžete uplatnit emailem na mojí elektronickou adresu  nebo zaslat písemně na adresu uvedenou v čl. II VOP.  Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci vyřídím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace vám poskytnu písemné potvrzení.

IX.

Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů

1. Máte-li k uzavřené Kupní smlouvě, jejímu plnění či naší činnosti nějakou stížnost, kontaktujte mě prosím na adrese uvedené v čl. II. VOP nebo na elektronické adrese

2. Podnikám na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad, dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.

3. Pokud mezi mnou jako prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese  http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

4. Uvádím, že nejsem vázán žádnými kodexy chování (§ 1826 odst. 1 písm. e) NOZ).

X.

Závěrečná ustanovení

1. Kupní smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.

2. Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem, který naleznete zde.

3. Vezměte  prosím na vědomí, že jsem oprávněn tyto VOP jednostranně měnit, pro Kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku odeslání objednávky.

4. Tyto VOP jsou účinné od 20.3.2024